Fan Forum

Bekendmaking afscheid

Beste Ben en Ruurd fans,

Helaas hebben we via facebook een treurig bericht gekregen. Het duo Ben en Ruurd zal per 1 januari 2018 stoppen met bestaan. Hieronder zal het officiële bericht worden neergezet waarin Ben en Ruurd dit beschrijven. We zullen altijd van jullie houden!

Geachte vrienden en fans,

Met pijn in onze harten laten wij jullie bij deze weten dat het duo Ben & Ruurd, vanaf maandag 1 januari 2018, per definitief gaat stoppen, i.v.m. diverse persoonlijke redenen, die we liever niet prijsgeven.

Daarom willen we jullie allemaal vragen om zondag 27 augustus 2017 echt vrij te maken en te komen naar ons afscheidsconcert bij Tent op de Haven in Den Oever (Noord-Holland). Daar komt ook een videoclip bij kijken voor ons liedje “Muziek is ons leven” en een optreden samen met een liveband, waarmee we als het ware terug kunnen blikken op de tijd die wij samen en met jullie hebben doorgebracht.

Dus we hopen jullie op zondag 27 augustus 2017 te zien tijdens ons afscheidsconcert bij Tent op de Haven in Den Oever (Noord-Holland), zodat jullie ook mee kunnen schitteren in de clip van “Muziek is ons leven”.

~ Facebook bericht Ben en Ruurd: Link post

Laat hier weten wat je ervan vindt en wens Ben en Ruurd het beste toe!!!

ik ben zo ontzetent verdrietig ik weet niet meer wat ik moet met mijn leven waarom kome altijd alle goeien dinge aan et einde mvg geert

nee dit kan niet ik wil het niet gelove ik zou het schitterend vinden dat er nogg nieuwe ben en ruurd muziek uit zou komen wat moet ik anders hopenlijk brenge ze nog een laaste album uit met al hun mooien liedjes ik zou het geweldig vinden hopenlijk komen ze misgien nog een keer bei elkaar samen maar nee het mogt niet baten jammer ik was groot fen :(( blijft deze websait nog bestaan of gaat deze ook weg dat zou ik egt heel jammer vinden nu kunnen we nog een beetje praten met andere ben en ruurd fens ik hoor hopenlijk snel van iemand alsjeblieft dankjewel met vriendeleiken groete jimmy

Ben heeft in een latere post laten weten waarom ze stoppen en wil er zo voor zorgen dat er meer duidelijkheid is.

Voordat er ontzettend veel vragen rijzen over waarom we vanaf 1 Januari 2018 definitief stoppen als duo van Ben & Ruurd ga ik (Ben) jullie ff uitleggen wat er precies aan de hand is.

Ik heb aan mijn zorgcoach van de zorg binnen Stiens voor mensen met een beperking verteld dat de enorme populariteit en de vele optredens naar mijn hoofd toe stijgt & dat 't mij teveel wordt waarbij ik de druk niet meer aan kan. Daarom heb ik samen met mijn zorgcoach afspraken gemaakt omtrent de optredens & daar staat in dat ik 1 keer per maand samen met Ruurd optreed & ook staat erin dat mijn optredens niet verder gaan dan Friesland, Groningen, Drenthe, stukje van Overijssel & stukje van Noord-Holland & aangezien de meeste vele boekingen uit andere provincies van Nederland komen, kunnen wij 't niet waar maken om daar dan te gaan optreden i.v.m. deze beperkte cirkel van provincies, maar dat is nog niet alles want in de afspraken omtrent de optredens wordt ook in vermeld dat onze optredens van 1 keer per maand alleen in de maanden Mei, Juni, September, Oktober & November kunnen & de rest van de maanden geen optredens.

Ook staat in de afspraken dat we alleen maar op Vrijdagen & Zaterdagen kunnen optreden & ook dat onze optredens vanuit Stiens (Friesland) 200 Kilometer heen & 200 Kilometer terug is & dat we uiterlijk om 02:00 uur weer thuis moeten zijn, maar als we per optreden in de avond in Groningen, Drenthe & stukje van Noord-Holland zouden optreden, dan zijn we nooit om 02:00 uur thuis & dat zijn allemaal van die dingen waarbij 't voor mij geen nut meer heeft om in 2018 nog als duo verder te gaan & al helemaal niet nu wij zijn doorgebroken & mensen uit verschillende provincies ons boeken buiten onze afgesproken cirkel van provincies.

Quote from jimmy5214 on June 27, 2017, 6:09 pm

nee dit kan niet ik wil het niet gelove ik zou het schitterend vinden dat er nogg nieuwe ben en ruurd muziek uit zou komen wat moet ik anders hopenlijk brenge ze nog een laaste album uit met al hun mooien liedjes ik zou het geweldig vinden hopenlijk komen ze misgien nog een keer bei elkaar samen maar nee het mogt niet baten jammer ik was groot fen :(( blijft deze websait nog bestaan of gaat deze ook weg dat zou ik egt heel jammer vinden nu kunnen we nog een beetje praten met andere ben en ruurd fens ik hoor hopenlijk snel van iemand alsjeblieft dankjewel met vriendeleiken groete jimmy

De website zal blijven bestaan Jimmy. Aangezien we dan nog altijd kunnen genieten van Ben en Ruurd!

Quote from Admin on June 27, 2017, 6:11 pm

De website zal blijven bestaan Jimmy. Aangezien we dan nog altijd kunnen genieten van Ben en Ruurd!

zullen ben en ruurd de filmpjes niet ooit oflfine hale is het misgien een goed idee om de filmpjes op deze site te zetten zodat het samen met de websait online blijft

Quote from jimmy5214 on June 27, 2017, 6:12 pm
Quote from Admin on June 27, 2017, 6:11 pm

zullen ben en ruurd de filmpjes niet ooit oflfine hale is het misgien een goed idee om de filmpjes op deze site te zetten zodat het samen met de websait online blijft

Ik zal dit eens navragen Jimmy, aan Ben en/of Ruurd. Ik vermoed dat ze wel online blijven.

Hallo medefans,
Net als jullie vermoedelijk allemaal zijn, ben ook ik erg verdrietig geworden bij het lezen van dit droeve nieuws. In eerste instantie was ik teleurgesteld in Ben en Ruurd, doordat ik me een beetje in de steek gelaten voelde door ze. Dit gevoel kwam vooral door gebrek aan duidelijkheid over Ben en Ruurds beweegredenen om te stoppen. Daarom ben ik erg blij dat Ben een openbaar bericht heeft geplaatst om een en ander op te helderen. Hoewel ik het nog steeds enorm jammer vind dat onze vrolijke, getalenteerde idolen besloten hebben als duo de microfoon aan de wilgen te hangen, kan ik een gevoel van hoop niet onderdrukken. Deze hoop is die van een retour van Ben en Ruurd. Ik verwacht niet dat het binnen afzienbare tijd zal gebeuren - want beide heren lijken een weloverwogen besluit te hebben genomen - maar wie weet zullen Ben en Ruurd in de toekomst toch weer terugverlangen naar die gouden tijd die ze samen hebben gehad, de fantastische fanbase die is ontstaan en het produceren van muzikaal hoogstandje, na muzikaal hoogstandje.
Voor nu wil ik Ben en Ruurd het allerbeste wensen voor al hun bezigheden en toekomstdromen. Ben in het bijzonder: hopelijk kun je snel weer je innerlijke rust hervinden.

Tot zondag 27 augustus in Den Oever!

Liefs, Michiel.

Het is inderdaad erg jammer, maar vanwege de gezondheidsredenen van Ben (zoals ik het uit zijn bericht opmaakte) zijn we helaas wel genoodzaakt om te stoppen. Eerlijk gezegd leek het mij ook veel beter zo voor Ben. Ik blijf zelf echter nog wel doorgaan als zanger in de rock/metal muziek, alhoewel ik af en toe ook nog iets van Nederlandstalige muziek zal uitbrengen.

Hoi Ruurd,

Dat is fijn om te horen! Hoe kan ik op de hoogte blijven van wat je zoal doet in de rock/metal muziek?

Groetjes, Michiel.